Hmmm...

M och M försöker jag vet inte vad
Våra båda Martin är värsta teamet på galna grejer nu.

Detta förklarade matros Martin (t.h.) med att de gjort ett försök att göra sig fina.

Tidigare haft flera diskutionen med honom om kläder osv. Första gången var i somras när han fick för sig att jag matchat träningslinne med skorna när jag skulle ner i gymmet. Där fick han ge sig efter jag förklarat att jag bara hade ett par skor med mig att träna i och så kan ju linnet råka ha samma färg nån gång.

Senaste gånger var för ett par dagar sedan när han kom och sa att han kände sig så sunkig i mjukisbyxor och t-shirt eftersom jag alltid är så fin när jag jobbar. Jaha...

Jobbar ju i och för sig sällan i mjukisbyxor, det händer men aldrig till kaj utan det är jeans, halvlånga byxor och till det t-shirt eller linne, ibland klänning/ tunika med leggings. Det stör mig inte att de går i mjukisar eller vad, det är deras fritid ombord och på min fritid så är mjukisar också förekommande.

Känner bara att jag skulle bli galen av att bara gå runt i mjukiskläder, räcker med att man hoppar sminket 9 dagar av 10. Är inte prioritet 1 när klockan är 05.30 på morgonen och det snart är dags för jobb och sen är det ingen som direkt bryr sig. Eller kanske så är det någon som gör det ändå för det blev ett himla liv av att jag hade målat mascara när vi skulle iland igår.

Hmmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0