I sjön

Gått från England för den här gången för ett  par timmar sen och vi har nu 12 timmars sjöresa till Rotterdam och se fram emot. Ankomst mitt i natten, sen ska det komma bunker mm till maskin, antagligen så fort vi kommer fram och det innebär nattjobb för stackarna, igen. För oss ska det komma proviant men den brukar komma innan avgång, sällan eller aldrig nattetid så  det lär bli imorgon eftermiddag/kväll. Passar mig bra, andremaskinisten ska åka hem så det blir lite extrajobb där men eftersom det är söndag så finns det gott om tid.

Höll på att flippa ur totalt på en person här ombord som har så sjukt dålig attityd och lever i en bubbla där bara han finns men eftersom det var andra runt kände jag att dra upp allt inte var tillfälle.

Nu är jag ledig, en hel timma till! Gör ingenting egentligen. Slappar, lyssnar på musik, läser nyheter, bloggar och ja, äter choklad. Det enda godiset som finns för tillfället men jag ska pressa kapten att öppna slabben efter middan så kanske jag hittar nåt där. Gott och Blandat jättepåsar finns, vill bara inte ha en repris på förra veckan där det blev för mycket winegum redan på eftermiddagen och sen wienerbröd till fikat. Mådde så illa att jag gav bort 2/3 kartong winegum och sa att de skulle stoppa mig på godis men nu är det fritt fram igen om jag får säga det själv.


Kommentarer
Postat av: Mari

Hej!

Kul att veta lite om jobb som man faktiskt annars aldrig tänker på att de finns. För så är det ju med en del yrken.. Min sambos företag tillverkar marin farledsutrustning och det hade jag aldrig reflekterat över att någon faktiskt gör, innan vi träffades :-P knäppt så lite man vet ibland.

Nåväl, får väl erkänna att jag vet ytterst lite om vad en mässman egentligen gör :-S Hur kom det sig egentligen att du kom på att du ville jobba på en båt så? Jag menar, själv är jag en otrolig mammagris och skulle nog mest sakna ihjäl mig efter mina fasta punkter på land, så att säga.. Både familj och vänner. Och allt det där materiella och oväsentliga som man egentligen är så bekväm med :-P

Hade ju dock inte varit helt fel med jobb på en båt mot Karibien, fast gissar ändå på att man får njuta för lite av solen där, så kanske är lika bra att slippa frestas? :-P

Visst har vi det soligt här, iaf här nere i Skåne nu. Varmt börjar det också bli, fast det blåser lite kyligt.

Bro Anton, hette båten va? Undrar om jag inte läste en blogg från en mässman tidigare, som jobbade p en Bro Anton? Martin hette han iaf, och det var mycket sjuk humor i min stil i bloggen :-P Minns inte bloggadressen iaf..

Nåväl hoppas du har en bra helg, oavsett om den består av jobb eller inte! :-)

2008-04-19 @ 19:01:19
URL: http://modigh.webblogg.se
Postat av: Mari

Det stämmer, där har vi adressen :-P Får uppdatera mig på en del nu då. Haha

En ganska kul slump då, och ändå att du trivs! Det är ju kul, för det kunde ju gått käpprätt åt helvete med :-P Haha
Men förstår att du inte tänkt stanna där förevigt.
Har du några vidare planer då, när du kommer iland?

Hur länge är man borta då, och hur länge ligger man i land sen? Rätt fint ändå, att ha allt det där ombord, man föreställer sig inte att det är sådan "lyx" på ett stort fartyg liksom.. Menar, gym och bastu har ju inte alla tillgång till bara sådär, en annan får ju betala för att gymma och gå på badhuset för att basta :-P
Låter trevligt ändå, att jobba på ett fartyg i Karibien.. Nästan så jag börjar överväga det! Hade det inte varit för att vi precis köpt hus så kanske :-P

Sambons företag heter Navigationsteknik AB. Man vet ju aldrig, de har mycket kunder över världen. Men undrar om de inte mest levererar produkter till hamnar. Tex bojar och prickar etc. Men sen ska jag ärligt säga att jag knappt vet hälften av vad de tillverkar (trots att jag jobbat med att sätta ihop en del produktblad åt dem haha)..

Tur du inte är sjösjuk då? Hehe ;-)
Själv sitter jag hemma ikväll medans sambon (Viktor, förövrigt) är ute och ölar med sin kompis. Jag har precis haft vinterkräksjukan så myser ensam ist, känns riktigt skönt! Hihi

2008-04-19 @ 20:14:41
URL: http://modigh.webblogg.se
Postat av: Maria

Tack tack =) Ja jag tyckte också den blev fin med låset, svarowski och de andra stenarna =)

2008-04-19 @ 23:38:39
URL: http://catwalkqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0