Landgång Hamble

En liten landgång hann vi med i Hamble, England.

Men vilka regler de har för att vi ens ska få gå iland... Skyddsskor, hjälm och reflexväst från däck till gaten, 10 min promenad + 5min bil. Inga mobiltelefoner överhuvudtaget, annars ska man stänga av dem men nu fick de inte följa med alls... Så därför kunde jag inte heller ta några kort.

Hamble som stad, eller jag skulle nog kalla det en by var mysigt. Otroligt mycket segelbåtar som tyvärr större delen låg på land och väntade på att bli iordninggjorda och sjösatta. Säkert ett härligt ställe att sitta på uteserveringarna på sommaren precis vid vattnet. Vi satt ute på det första stället vi var på men sen gick solen ner och då var det dags att dra sig inåt.

Tog lite bilder när vi var på väg till kaj vid lunch idag som jag ska ladda upp så fort jag hinner.

Nu dags att sova så jag är snäll mot stackars matrosen som ringer och väcker mig alldeles för tidigt imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0