Slussning

Hämtar kastlinor i slussen i Antwerpen
Slussen i Antwerpen, fick klättra ner och hämta kastlinorna eftersom jag
inte vaktat min tunga.

Gjorde ett litet besök på kajen idag för att hjälpa Martin att ta upp lite proviant som kommit, slutade med att jag tog så mycker saker i en säck att den gick sönder, då tog jag bananlåda, kämpade med den hela vägen och gick sen in och åt, hamburgare och pommes, bra där.

Bilden är från i januari när vi var på väg ut från Antwerpen och jag hade råkat bli lite för glad att vi skulle till Antwerpen. Alla hatar att gå dit för då måste man gå i kanalen in och slussa, det tar ungefär 8 timmar och då måste kapten, chief och en maskinist vara vakna. Toppenställe att vara på när man väl ligger till kaj dock, rätt nära till stan, vi får alltid åka med kyrkan och det finns massa kul affärer att shoppa i. Sa när jag fick veta det att de skulle sluta gnälla och att jag personligen skulle hämta kastlinorna i slussen och så blev det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0