Kaliningrad

Varit en dag men mycket hit och dit. Ena sekunden är det så och nästa inte,

Igår skulle vi gå in nio, imorse tio, sen drogs det ut till lunchen men då blåste det för mycket så vi skulle inte få gå in på minst 3 timmar så vi ankrade. Så fort vi gjort det och stoppat maskin så ringer de och säger att de är lots om en timma. Jaha.. Ingen får nån lugn och ro där efter lunch.

En stund att gå in och så var det dags för myndigheterna att komma ut. Hade tränat och visste inte om jag vågade hoppa in i duschen ifall de skulle dyka upp men jag hade tur och hann, med typ 2 min.

Vet inte varför, nån har sagt att det är kvoterat/måste vara så men det är alltid en tjej med bland de 3-4 st som kommer ombord. Och de luktar ALLTID som de har hällt hela parfymflaskan över sig. Lukten fanns kvar på hella mässdäcket länge efter de hade gått.. För en gångs skull så var det en helt ok parfym dock.




Nu ligger vi kvar utanför några hundra meter från kajen men får inte flytta oss för att det blåser för mycket. När man är inne i båten så tror man att det är skitsnack men jag fick ut med lite saker för en stund sen och det blåser..

Kommentarer
Postat av: Martin

Dar var den igen ja... Ryser nar jag ser kobryggan. Ska verkligen tanka pa er allihopa idag.



Jag lovar...

2008-12-03 @ 04:25:03
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Claes

Becca, hur är din ryska nu för tiden? Vet ju att du älskar att vara där, vid "Mother Russia" =) Da, spatsiba, borstj osv, det är väl sånt du rabblar baklänges i sömnen? =D

2008-12-03 @ 22:53:58
Postat av: Rebecca

Claes: Haha jo du känner mig för bra:) Nää ryska har aldrig vart nån styrka hos mig..

2008-12-04 @ 06:42:59
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0