Landgång Belfast

Lyckades få med mig lite folk iland på eftermiddan, matrosen Martin, eleven Jocke och styrman Jeff. Fick bli taxi även om det är cykelavstånd in till stan, man får värdera tiden man har också i det fallet och vi hade bara 3 timmar.

Vad jag ska säga om stan vet jag inte riktigt, fick inget grepp om den riktigt men det var helt okej.


Stadshuset och ett pariserhjul, vi kom på när vi var tvugna att åka hem att det kunde
ha varit kul att åka det, smällar man får ta.

Statyn som vi bestämt att träffas vid igen.

Hotell kanske? Rätt snygg byggnad hur som helst.


Min varma choklad med marsmallows


Dagens lilla groda iland stod nog ändå jag för på cafét precis innan vi skulle åka tillbaka. De andra hade beställt och fått sitt kaffe precis och servistrisen frågar mig vad jag vill ha. Jag börjar diskutera på svenska med de andra och säger:

- Jag är ju sådär för kaffe, vilket smakar minst som kaffe då?
- Du behöver ju inte ta kaffe då, te kanske finns.
- Ja sant, eller det finns varm choklad, det kan jag dricka.

Bra av mig, lääänge sen jag drack choklad sådär ute. Fick höra när den kom in att det blir många timmars träning. Tror det är lugnt men för säkerhets skull så gick jag en timma på bandet efter middan så var lugna.


Martin och Jeff på cafét, såklart M skulle försöka charma servitrisen...

Trots att målet med landgången i alla fall för min del var att shoppa så blev det inte så. Hade en otroligt kräsen dag, hittade ett par skor, det vara allt, men såklart fanns de inte i rätt stl då. Några vykort sprang jag på så det fick det bli, varit otroligt dålig på att skicka det den här törnen av den enda anledningen att i de hamnar som är nya för mig har jag inte fått tag i några. Nu är det till att skriva klart dem och springa ner och lämna så agenten som kommer inatt innan avgång tar och postar dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0