Kursen

Jag har inte lagt ner bloggen, inte alls men hemma är det annat som prioriteras och ibland kommer allt sånt på samma gång. Trist men det är kul och komma in här och se att det är så många som tittar in dagligen trots allt.

Kursen tors-fre förra veckan var kanon. Vi hade jätteroligt hela tiden, till och med när vi satt och lyssnade på annars rätt seg näringslära. Hon som hade kursen (min gamla lärare för övrigt) var klockren och tiden gick alldeles för fort. Vi hade näringslära, lagade mat och skrattade om vartannat och en vecka hade vi lätt kunnat vara där. Riktigt bra folk hela gruppen också, 9 st var vi från Broström, Furetank, Tärntank och Sirius. Kul att lära känna nytt folk och höra hur de har det på sina båtar/ rederier och inse att man har en del gemensamma bekanta.. En av kockarna hade tex haft en av min klasskompisar som elev osv..



Maten som vi gjorde blev våran lunchbuffé, massa mat blev det båda dagarna trots att alla bara gjorde en rätt var och inte så mycket av det. Men men riktigt gott och väldigt nyttig mat.


Kommentarer
Postat av: Marias Kakbur

Tack:)



Jag kan tänka mig att den kursen va kul!



Hoppas att du får en härlig dag också:)



Kram

Postat av: Linn

jasså, vems kock var det då?

2008-11-03 @ 16:46:15
Postat av: Aurvandil

Kul att det kommer ett och annat livstecken från dig.

Jag skall snart ut på böljan den blå igen.



Bra att svenska redare börjar satsa på näringsriktig kost. Danskarna var nog bland de första som ställde krav på sina kockar och hade sådan utbildning.



Tack o hej

Leverpastej

Postat av: Rebecca

Linn: Andreas kock på Navigo:) Tydligen hade de en del kontakt fortfarande och det är ju kul.



Aurvandil: Haha jo precis. Okej, när är det dags då? Jo det är kanon tycker jag med att de satsar på sånt här och låter oss gå det.. Nu kan du ju tänka dej hur det kommer bli ombord haha. Nejdå men en del saker tror jag skulle uppskattas:)

2008-11-03 @ 18:53:12
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0