Kaaaaaaos

Lagom kaosmorgon/ förmiddag. Allt gällde hurvida vi skulle hinna gå ut idag eller om vi skulle bli kvar i Kaliningrad tills imorgon. När jag vaknade så såg det väl sådär ut men efter frukosten blev det full fart för här skulle vi iväg.

Vid fikat såg det ut att gå vägen.. Men så kommer den ena chiefen (ja de går dubbelt ett par dagar då den ena är helt ny på båten) och säger att det blir ingen avgång. Jag går upp till mässen för fikat var precis slut och när jag kommer in där (tar 1-2min att gå dit) så kommer vaktmatrosen och ropar att lotsen är ombord. Kapten står som ett frågetecken.. Vi har inte ens några papper ombord, immigration och tullen har inte ens kommit.. Men det blev snabba ryck och vi fick åka båt.

Till allas lycka, eller ja i alla fall de som ska mönstra av imorgon. Blir Kielkanalen istället dock men de kommer lagom tills Stena-färjan till Göteborg går och får sova där och vakna pigga i Göteborg på fredag morgon. Klockren avmönstring istället för krångel med flyg och hotell och massa.


Kommentarer
Postat av: Sus

Dags att köpa nya lingonsylt:-)

2008-10-16 @ 08:50:35
Postat av: Rebecca

Sus: Jaaa massa lingonsylt haha:)

2008-10-16 @ 14:13:55
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0