Kvällen

Jättegod middag, oxfilé, potatisgratäng, rosépepparsås och rödvin till. Riktigt nice.. Nötbrownie med hallongrädde till efterrätt men den hoppade jag helt enligt mina planer.

Nu har vi kollat på SS Martha och ätit popcorn. Filmen är så klockren och jag vet inte hur många gånger jag har sett den nu men tycker den är lika rolig varje gång. Hittade att man kan beställa den här. Skulle vara skoj att ha den och jag vet en hemma som tycker den är kul också.

Nu är det väl snart dags att sova och förbereda sig mentalt på att se andra människor än bara besättningen imorgon kväll när vi räknar med att få komma till kaj haha. Helt sjukt alla listor och sånt ryssarna vill ha.. Började för ett par dagar sen med att de skulle ha en penninglista vad var och en hade i alla valutor.. Kanske att Usa höll på så med. Men annars, näe, idag var det en lista som bland annat undrade hur mycket tvål som fanns ombord.. Ehh okej, hur ska jag kunna veta det. Visst vet jag vad som finns i förrådet men så har alla i hytterna och egna med sig och ja.

Får se hur morgondagen/måndagen utvecklar sig om jag ändrar inställning..

Gonatt:)

Kommentarer
Postat av: Linda

När vi kom med båt till Brasilien ville de veta hur MÅNGA skruvar och muttrar vi hade ombord, samt hur MYCKET bestick som fanns i mässar och byssa... puh säger jag bara! Ha det gott!

2008-10-04 @ 23:42:37
URL: http://lindabjorling.webblogg.se/
Postat av: LIJ

Filmen kan avnjutas här:



http://video.google.com/videoplay?docid=-601631018399067156

2008-10-05 @ 14:36:25
Postat av: LIJ

... fortsättningen finns här:



http://video.google.com/videoplay?docid=4181445167925075127

2008-10-05 @ 15:38:50
Postat av: Blivande Sjöman

Jag har sett S/S Martha 14 gånger i år, men har ännu inte tröttnat, helt underbar film helt enkelt.



Du gör ibland min dag i dina inlägg, så man får väl i alla fall önska dig en fortsatt bra dag!

2008-10-05 @ 17:27:16
Postat av: Rebecca

Blivande sjöman: Haha mm den är så klockren. Jag har nog sett den i alla fall en gång per törn här. Igår fick jag tipset att se den textad på danska.. Tydligen så missar den svenska texningen en massa kul skämt och ord så detta får det bli, nästa gång.



Åhh vad snällt sagt:)Tack, tack, den fina kommentaren räddade min dag här.

2008-10-05 @ 21:42:49
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/
Postat av: Blivande sjöman

Tackar! Ska testa att se den på danska nästa gång!



Jag var på praktik på M/F Götaland nu i veckan, och fick därifrån tipset att se den på norska, vilket vi gjorde efter en avgång halv fyra på morgonen. Kanske var vi bara extremt trötta efter fem dagar med 2h sömn, men någonting i de tidvis underbart skruvade översättningarna var fruktansvärt kul.



Ha det!

2008-10-14 @ 23:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0