Tisdag

Baltysk heter stället i Ryssland vi snart är framme vid. Nästan precis vid Kaliningrad.

Både bättre och sämre på olika sätt. Fördelen med det här stället är att man kan gå in lite hur som helst.. Till Kaliningrad går det en konvoj (måste vara världens fulaste ord) en gång per dygn åt varje håll som måste passas då det är smalt på vägen. Nackdelen är att vi ligger på någon form av militärområde om jag inte förstått fel. Konsekvenserna blir att vi först ankrar ca 400 meter ut och alla myndigheter kommer ombord och gör i ordning alla papper. Sedan går vi in och tro inte att vi ska ligga vid en normal kaj, nej nej. En boj och flytbrygga ska vi ligga vid. När det är dags för avgång under morgondagen kommer vi få gå ut igen och lägga oss och ordna papper osv.. Omständigt, ja. Nödvändigt?



Dagens erkännande.. Jag har börjat smygpacka lite. Säg vad ni vill om det, hur som helst är det inte många dagar kvar och jag gillar att gå och plocka lite i förväg med.

Kommentarer
Postat av: Therese

Hur e det med dig då?

Hoppas att alla resor har gått bra =)

2008-10-21 @ 17:35:22
URL: http://tessan2008.blogspot.com
Postat av: Vicki

Har tiden verkligen gått så fort? Du kom ju ombord för bara några dar sedan kändes det som. :P

2008-10-21 @ 21:28:27
URL: http://vickipalmgren.blogspot.com
Postat av: Aurvandil

Provpacka, det är en härlig upplevelse.

Så du skall hem nu, det var en kort törn eller så går tiden fort.

Får du julen ute?

Jag lär få julen ute när jag nu får tummarna ur röven och kommer iväg.

Men det brådskar inte, har det så mysigt framför brasan på kvällarna.

Ha dé

Postat av: Molly

tittar in för att önska dig en riktigt bra dag:) hoppas att din helg var bra:) jag har varit lite dålig på att svara på kommentarer på sista tiden :/ hoppas som sagt att du mår bra och så!:) take care!:) kram!

2008-10-22 @ 06:24:31
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0