Torsdag

Lite bus i mässen idag på lunchen och då drog kapten såklart upp den lilla incidenten med brandlarmet i Pembroke för ett par törnar sen för överstyrman som måste tycka att jag blir skummare och skummare.. Och jag som precis hade fått honom att börja prata lite haha. Nu var det ju ingen större fara för att larmet skulle sättas igång och ingen fara heller om det skulle gjort det efter som vi ligger till ankars bara.

Imorgon får vi äntligen röra på oss. Vi ska göra den långa resan på 4 timmar till ankarplatsen utanför Kaliningrad. Sedan verkar det som om vi kommer ligga där tills på söndag. Ska jag vara ärlig så går dagarna helt okej fort just nu. Jag har gjort 2 veckor ombord nu och gör en kortare törn den här gången och har bara 3 veckor kvar, alltså en halv vanlig törn. Det känns väldigt bra:)

Min plan att få lite fart på träningen igen ombord går än så länge strålande, igår tog det emot men en timma bet jag ihop och körde ändå. Idag var motivationen och energin tillbaka och det var full fart. Träning imorgon också sedan välbehövlig och efterlängtade vila i helgen.


Jobb, jobb, jobb..


Kommentarer
Postat av: Vicky

hahahah xD fick läst om incidenten nu också. "Pillowwar" är ju ett smart sätt att få igång brandlarmet på. :P



Bra jobbat! och tiden går fort. Har haft koll på din blogg i två veckors tid alltså - lätt matematik ;) Fortsätt med träningen!

2008-10-02 @ 20:53:10
URL: http://vickypalmgren.blogspot.com
Postat av: Brunetten Sanna E

det verkar som att det rosa & bruna blir den vinnande kombinationen ;)

2008-10-02 @ 22:33:30
URL: http://sannornas.blogg.se/
Postat av: Aurvandil

Fina bilder men varför inget från fikabordet i maskin? Eller kanske rent av från motorn därnere i källaren.

Träning, två timmar var morgon för mig. Jag längtar till torsdagarna då jag inte motionerar utan hjälper mina svärföräldrar med veckoinköpen. Sen är dedt snart helg.

Ha dé

Postat av: Rebecca

Aurvandil: Hmm jag får försöka smygta bilder i maskin då..

2008-10-03 @ 20:40:30
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0