Kielkanalen

En sak som slog mig förut idag är att det är precis 2 veckor sedan vi gick igenom Kielkanalen förra gången, fast då åt andra hållet. Anledningen att jag kommer ihåg precis vilken dag det var beror på maten.. Ärtsoppa och pannkakor. Nu hade vi som tur var inte samma lots tror jag men annars hade väl stackarn trott att vi inte åt nåt annat.

3 veckor av 5 ombord avklarade och det känns väldigt bra. Tiden går väldigt fort ombord just och hela den här törnen har gjort det. Bra folk ombord, inte så mycket strul i allmänhet och ja, bara allmänt bra.
 
Rotterdam är nästa hamn nu, det är bra.
Då slipper jag jag bryta mitt shoppingstopp haha. Nejdå så illa är det väl inte men det kan nog bli så att den här törnen inte bjuder på några landgångar alls. Vi får se.. Går ingen nöd på mig här som det är nu.

Kielkanalen nu ikväll och inatt. Borde komma ut framåt morgonsidan, även denna gång inte så bra tajming med nattjobb men vad ska man göra..


Vissa dagar, vissa stunder vill man bara stå på däck och njuta av allt.. Sol, vind vatten..


Säg till när ni tröttnat på att tankdäck råkar finnas med på bild..


Besättningsbyte på gång. Ett mycket trevligt återseende och två nya bekantskaper.


I kanalen.. Man får lite höstvibbar..

Kommentarer
Postat av: Molly

hej! hoppas att allt är bra med dig nu för tiden :) det ser riktigt mysigt ut på dina bilder:) vart ska ni åka? alltså var är slutdestinationen? ha det bra! take care! kram kram

2008-10-09 @ 21:17:21
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Vicky

Gu va härligt att få se massa bilder ännu en gång :D Blir så enormt sugen att få komma ut igen!

haha kunde inget annat än skrattat om samma lots kom ombord igen. xD

2008-10-09 @ 22:06:25
URL: http://vickypalmgren.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja, det är väl ingen som åker till Botlek nuförtiden...

2008-10-10 @ 18:41:57
URL: http://lindabjorling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0