Äntligen hemma:)

Okej jag kom hem redan igår och lovade skriva på en gång men tro mig att jag haft och göra så jag inte hunnit.

Hemresan blev lång. Tre timmar med bil i fredagskväll, sen middag och hotell. Lördagmorgon började med att åka till flygplatsen, som tur var bodde vi bara tio minuter ifrån. Sen incheckning och en massa strul såklart. Jag hade ingen plastpåse till mina grejer i handbagaet som räknas som vätskor. Tydligen skulle man köpt dem nånstans men jag blev visad nån vip-väg för det var nåt speciellt med min biljett.. Så jag tröttnade och strunade i det men ingen sa nåt om att sakerna bara låg lösa i väskan. Sen vänta rätt länge på flyget men till slut så kom vi iväg.

I Frankfurt sa jag hej då till de andra som skulle med andra plan vidare. Som man fattade på skyltarna skulle vi ha landat på rätt terminal och det var ju skönt för det var ju inte överdrivet gott om tid. Men inte det. Ny säkerhetskontroll som tog evigheter i kö. Sen kom chocken.. Tunnel för att komma vidare. Alltså var vi inte rätt än.. Det var bara att tokspringa genom tunneln och hoppas man skulle hinna. Framme på rätt terminal så var det såklart lååångt bort. Men då såg ag att jag skulle hinna så jag kunde sakta ner lite. 5 min efter boardingen skulle ha börjat var jag där, genomsvettig efter min lilla joggingrunda. Tio minuter senare började boardingen.

Eftersom det var SAS som hade flygningen så fick vi tidningar ombord, klockrenaste kommerntaren av en av de manliga "flygvärdinnorna" (vad heter killarna egentligen? flygvärd låter töntigt ju..) I alla fall så frågade han på engelska om man ville ha tidning men till mig la han till på svenska att du ser svensk ut så du ska ha en sån gär och gav mig Aftonbladet.

Tog lite bilder på väg från båten..








Kommentarer
Postat av: Susanne

Ha det nu gott hemma och trevlig påsk.

2009-04-07 @ 13:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0