Santorini

Hemma igen från Grekland. Hemma i kylan, blåsten och regnet. Men det är skönt att vara hemma. Fast solen och värmen längtar man ju tillbaka till. Kan ju alltid hoppas på lite sommar här hemma med snart också.

Lite bilder..

Utsikt i huvudstaden Fira (Thira)

En del av de fina husen i Fira

Vita klippor, ute på snorklingsutflykt

Kamari Beach.

Fira från vattnet

Solen snart på väg ner

Solnedgång

Hotellpoolen, mest tid var vi ändå på stranden

Santorini är en liten men mysig ö, rekomenderas verkligen. Så länge ni inte reser med barn under kanske 10 år. Stränderna är inte så barnvänliga. Det blir snabbt djupt och för nån som är osäker/inte kan simma är vågorna säkert läskiga, med snabbt menar jag 5 meter ut så bottnar inte en vuxen längre.

Det finns en hel del att göra förutom att ligga på stranden. Vi åka på snorklingssafari en dag och fick se mer av ön från vattnet och en del av en under vattnet. Får man säga så kan det roligaste med den utflykten varit båtarna vi åkte ut med, snabba och roliga var dem, haha. Huvudstaden Fira är väl värt ett besök, eller två som vi gjorde. Att se västsidan av ön från vattnet som vi gjorde med en segelbåt modell större är också att rekomendera. Helst en kvällstur för då får man se solen gå ner också.

Enda minuset jag har är väl kaoset på flygplatsen på hemvägen men vad jag förstått senare var det som det brukar på grekiska charterflygplatser. Försenat, trångt och dålig information när vi väl fått checka in. Rätt var det var så ropade de att det var boarding. Men hem kom vi till Arlanda som framstår som drömflygplats numera.

Mot Grekland

Senaste veckans väder har inte varit så mycket att hurra över. Får hoppas att det blir bättre framöver.. Vi har förhoppningsvis tryggat lite sol nästa vecka då vi åker till Santorini, Grekland imorgon. Ska bli jätteskönt att komma iväg slappa av och koppla bort allt man borde göra.

Solen blev åska här hemma

I en hel vecka fick jag njuta av fint sommarväder här hemma innan dagens åsk- och regnväder dök upp. Fast det är rätt skönt att kunna vara inne med gott samvete. Men vi hoppas såklart att solen kommer fram snabbt igen för jag vill sola och bada nuuuu.
Försöker bli av med min envisa förkylning som alltid förföljer mig veckan efter avmönstring. Det går sådär men blir väl bra nån gång.

Tack för alla snälla/gulliga kommentarer jag fått efter att jag berättade att jag ska gå iland:) På ett sätt så tycker jag det är lika tråkigt som ni att sluta med bloggen sen men jag ser ingen direkt lösning, någon som har förslag? Kan ju inte bara hitta på saker och visst finns det små händelser att skriva om som säkert kommer upp under sommaren här men sen...