På väg igen

Det har gått fort i Amsterdam och vi är redan på väg här i från. På väg mot nästa hamn där vi ska lasta igen. Antwerpen. Jag är jätteglad. Det är över ett år sen jag var där sist och men jag är så fruktansvärt förtjust i den stan av någon anledning. Tyvärr hatar alla andra att gå dit eftersom det är lång väg in med lots osv. Så jag får inte säga högt att jag är glad, men jag gör det ändå.

Planerar landgång såklart. Brukar vara smidigt och lugn alla oroliga, jag hittar där själv så även om jag inte får med mig någon så är det inga problem. Det finns en del saker man måste göra där, eller som blivit så att vi alltid gör. Svenska sjömanskyrkan brukar köra oss, jättetrevliga är dem och nu har ett par som var i Rotterdam innan flyttat dit också så ännu fler trevliga som man känner igen.

Vi brukar be om att få bli avsläppta vid katedralen. Oftast så har det varit någon med som aldrig vart där innan och den är något man borde sett. In i den och tända ljus innan man går vidare får man inte glömma. Dessutom är det så himla mysigt runt omkring där med små chokladbutiker, restauranger och caféer. Om man hittar på ett ungefär sen så är det ca en kvart att gå till den stora shoppinggatan. Massa roliga affärer och varje gång alldeles för lite tid. Men det kanske är det som gör att man inte tröttnar på sina favoritställen, att man inte riktigt hinner med allt så det finns alltid något kvar till en nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0