Sovdags

Tröttis jag idag. Sista grejen jag sprang ner på gällade jobb igårkväll var när motorman ringde halv 11 och sa att det var nån som sökte mig, ehh okej. Den tiden? Men då var det skeppshandlaren, snabbt avklarat eftersom chiefen dök upp och tog över men sen varva ner så var nog klockan närmare 12 innan jag somnade. Men men jag har överlevt idag finfint ändå.

Säkerhetsmöte skulle vi visst ha på eftermiddan, det fick jag veta av en omtänksam styrman, han ringde 2 min innan. Gick okej snabbt för en gångs skulle men nästan hela jobbtiden efter fikat gick ändå.

Motorman och en matros har byggt vår midsommarstång nu. Superfin är den och de ordnade och klädde den med björkriset på en gång. Väldigt skönt för de gjorde det ute och då slappt mässen se ut som ett slagfällt sen.

När vi kommer till Riga så verkar det som att vi ska ankra till måndag eller så. Midsommarfirande hela helgen alltså.. Eller inte, men middag blir det imorgon. Jag ska roa mig med att duka och fixa midsommarstången klar imorrn på dan. Dock tror jag vi kommer skippa dansen..

Kommentarer
Postat av: Jesper

Kom igen,klart ni ska dansa...

2009-06-18 @ 23:05:43
Postat av: Ia

Hoppas Du får en härlig midsommar i Riga....Kaj och Marjut åker till Riga i morgon för att fira Kajs födelsedag...så Du får väl hålla lite utkik ;)



Själva åker vi till Seglingsberg med min svärmor...sen blir vi här i torpet och njuter lugnet...kanske dyker nån son upp..eller inte :P



Kram Ia

2009-06-19 @ 07:24:12
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Annika Jönsson och Göran Axelson

Glad midsommar och välkommen hem! Här verkar det som de dansat någon sorts regndans för vi har snart simhud mellan tårna.



Kram Annika och Göran

2009-06-19 @ 14:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0