Äntligen sol igen

Åhh vi fick till slut sol idag:) Om det var för att vår solstråle till andrestyrman mönstrade på eller vad vet jag inte men vädret blir ju bättre för varje dag som går.

Ombord går jobbet vidare. Massa och göra idag, avmönstring, proviant, massa folk ombord. Inget nytt rekord på lunchen, vi vara "bara" 23 st idag. Det går framåt med golvet i dagrummet med. Ingen matta på än men snart hoppas vi.

Nu laddar jag för en liten promenad om en stund, väntar på att jungman och motorman som är mitt sällskap för idag ska bli klara. Tror att de håller på och lägger ut lite mer papper i gångarna, eller ja i alla fall jungman. Mitt annars trogna promenadsällskap andremasken smet iland på sin jourfria dag för att träffa lillebror som precis mönstrat av en annan båt. Passande:)

Stack iland och sprang en sväng på eftermiddan. Haha man får så konstiga blickar av folk när man är på väg till gaten. Som om de tänker "vad gör hon här?" men men, sånt som händer och jag börjar känna igen en del av dem som hör till vår båt här på varvet så att jag vet vilka som man borde heja på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0