Iland i Plymouth

Åhh vi har haft en toppendag här i Plymouth, både den delen av dagen som spenderats ombord och de timmarna som vi var iland. Tog mig den mest shoppingsugna jag kunde hitta ombord förutom mig själv och så promenerade vi iväg förbi hamnen och in mot shoppingen i city. En shopping som var okej, jag är mer än nöjd med det jag hittade men vi saknade en del affärer och konstaterade att det finns bättre shoppingstäder i England men att denna duger fint. Mysigt att man kan på ca 30 min promenera genom småbåtshamnen där det antagligen som att det är sommar och lördag var bra drag med mycket folk ute och sedan fortsätta en bit till mot shoppingen och sedan själva ta sig samma väg tillbaka. Vykort är nu också efter lite om och men inhandlade, haha jag tror visst att vi var lite kräsna på vad vi ville ha. En del var så skabbiga och fula, till slut hamnade vi på turistbyårn och där slog vi till på ett antal var som planen är att skriva ikväll så att agenten hinner få dem med sig och posta innan vi går.

Fotat har vi gjort, en hel del, men vet ni vad? Internet i hytterna bestämde sig för att lägga av igen så nu sitter jag på bryggan och skriver. Kanske beror det på hur vi ligger att det har dött eller något annat. Dock så innebär det tills vidare att inga av våra finfina bilder kommer upp, tyvärr, får hoppas det bara är tillfälligt avbrott på det.

Kvällen ska spenderas med att skriva kort, tvätta och äta lite godis - som en lördagkväll hade gjort hemma, eller inte förutom godiset då. Men jag har inget alls att klaga på (förutom möjligtvis skavsår på fötterna) och det känns som en bra kväll här ombord :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0