Landgång Belfast


En turistbild var allt det blev idag..

Många påsar blev det med hem = lyckad landgång, typ. Men det var trevligt och jag hittade på de affärer jag ville så jag är nöjd. Mindre kul när vi skulle hem och det regnade och vi skulle gå från gaten med varsin stor kartong  med varsin stereo i som dem hade shoppat till två hytter som saknade.. Otympliga kartonger i regnet plus shoppingpåsar och ett fallrep som var bäde halt och förhållandevis brant. Dagens lilla äventyr som gick rätt bra ändå.
Precis som ankan, åhh, jag skojar inte om jag säger att jag drömde mardrömmar om middagens anka inatt. Hemskt var det och jag har väl inte blivit så mycket mer hoppfull under dagen att den skulle bli bra men faktiskt så.. Inget att klaga på den om jag får säga det själva, jag har aldrig smakat på så saftig anka innan. Därmed säger jag inte att den var perfekt, men fullt ätbar (ganska god faktiskt).
Senare ikväll glider vi vidare mot Milford Haven och väntande proviant. 17 timmar lots - lots snappade jag upp vid middan och även att det inte verkar som vi kommer direkt in.. Dessutom så kanske det ser jobbigt ut när vi kommer till ARA sen.. Det är nämligen klart vad jag förstått att vi ska lossa i Amsterdam och för det bolaget vi nu kör så brukar det inte gå så snabbt där.. Man brukar kunna hamna till ankars alldeles för länge, dem har noll koll. Det har jag varit med om och eleven har trissat upp det jättemycket nu när vi var iland så just nu är jag väl förberedd på en vecka extra (eller inte, död åt Oil.....) Någon trodde dock att dem långa ankarliggarna oftast var för båtar som ska in och lasta, vi ska ju lossa så jag kanske ska lyssna på han och hålla hoppet uppe istället..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0