Proviant!


Mycket bättre än förra bilden va..?

Jag är lättad i alla fall, var lite orolig på eftermiddan när jag började jobba igen att vi kanske inte får någon proviant. Dock så hade kapten fått en bekräftelse på att den skulle komma. Klockan blev tre och jag började känna att det skulle bli en lång kväll ikväll och jag var trött redan då men efter fikat så kommer styrman farandes och säger att jag ska gå igenom papper så att vi kan skriva på att vi fått provianten. Resten av besättningen (nästan) skickades ut på kajen att börja bära, sjukt dålig kaj för proviantering men vad gör man.. Halv fem var alla grejer inne och nu har jag precis fått in all frukt och grönt i kylen som hade lägst prio eftersom dem redan stod inne i förrådet som är relativt svalt. Det mesta vi hade beställt kom, skönt det med och det allra mesta såg finfint ut, kiwisarna var i mjukaste laget och pärona ska ätas upp illa kvickt men där tar mina klagomål slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0