Vi rullar här ombord


Smaskensefterrätt

Båten ligger så när som stilla och lugnt så det är inte därför. Det är marängsvissens fel, eller att vi åt den med så god aptit efter en rejäl middag. Men jag måste nog säga att den blev uppskattad. Det dög inte med de vanliga efterrättsskålarna när det skulle lassas på i vissa fall, här hämtades det rejäla djupa tallrikar. Gott gott blev det också tyckte jag med, även om glassen smälte lite mer än önskat. Kändes lite dumt också att på eftermiddan stå och krossa mina fina maränger som jag spritsade så fint imorse men det är smaken som räknas i detta fallet.
Grädden hade lite väl tjock konsistens när jag skulle få ur den ur flaskan men när jag hittat innehållsförteckning/näringsdeklaration så hade jag viss förståelse, 48% fett. Den var ju nästan vispad när jag hällde upp den och smakade väääldigt fett och fick en knepig nästan seg konsistens när jag vispade den så det fick bli att späda med lite mjölk, eller lite, tror det kanske blev 60/40 grädde/mjölk i slutändan innan jag var nöjd med vispad konsistens och hur den smakade.

Kvällen har varit lugn, lite tvättande, lite telefonprat, surfande, lite godis och frukt och jag är rätt nöjd. Solen skiner in lite när den tillåts titta fram mellan molnen.

Jag har hittat någon form av distans till avmönstringen, jag har en plan för mina sista dagar och små saker att se fram emot trots att alla inte är av det roligare slaget men det är sådana saker som gör att man känner att det är nära till amönstring. Till exempel så tänker jag börja packa imorgon. Vi kanske skulle ha en tävling här på bloggen. Gissa mitt bagage vikt på hemvägen.. På vägen hit vägde det 30,4 kg om jag inte kommer ihåg fel (alltså den incheckade väskan). För alla som blir helt förskräckta över det så oroa er inte, vi har speciella biljetter som vi får ta upp till 40 kg incheckat bagage på (dock så har jag lyckats överskrida det med något kilo en gång men kom undan utan att betala för övervikt).
Så, vad gissar ni på?


Kommentarer
Postat av: PJ

Jag gissar att den kommer väga 30,7kg:)

2010-07-17 @ 21:13:26
Postat av: Simson

tror den kommer väga 27,3kg.

2010-07-17 @ 21:20:43
Postat av: sofia

32,6 gissar jag på.

hoppas vi ses snart! inte långt till Gotland nu! :)

2010-07-17 @ 22:46:05
URL: http://sandstedt.blogg.se/
Postat av: Hasse

Jag gissar 38,8, du hade ju shoppat i Plymouth, haha

2010-07-17 @ 22:54:12
Postat av: C

40,2...Becca - shopping = övervikt på bagaget ;)

2010-07-18 @ 04:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0