Bremerhaven passerat


Bremerhaven på väg in till Bremen..

Ett par timmar till ska vi gå med lots innan vi är framme i Bremen, för någon timma sedan passerades Bremerhaven och en del container- och bilbåtar, Wallenius Aniara för att nämna en.

Fint väder har vi men mycket moln som kommer och går. Jag hade tänkt sola på eftermiddan efter att ha varit ute och känt efter, när jag kom ut igen efter att ha smörjt in mig och bytt om och packat med alla saker så var det bara moln för solen och då vart vinden kall. Satt väl ute 5 min kanske innan jag kände att nej, jag går och tränar istället.

Vi har en bra nästa resa på gång, inget snack om saken. Nu håller vi tummarna för att den blir vår också :) (kanske är den klar nu men det var inte det vid 16 när jag och kapten pratade om det)

Kvällen här ombord blir lugn, jag ska pyssla lite med invetering av vår proviant innan allt nytt kommer imorgon. Vi skulle få det mesta säger ryktet och det låter ju bra, hoppas bara det inte är något viktigt som saknas, typ matjesillen.. Jag överlever men det lät inte som vissa andra skulle göra det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0