En till dag avklarad

Ägg och bacon 2 - check :)
Och hela den här dagen avklarad, haha var glada att ni inte såg vilket slagfält byssan var vi kanske halv elva, en ordnat kaos minst sagt, pizzaplåtar överallt, bunkar med fyllning där det fanns plats och så var det dyningar som kom och gick. Men allt gick bra och nu är byssan fin och städad. När jag spolade golvet så kom jag att tänka på skolan, när man spolade golven efter en hel dag där, haha det var livat minst sagt, vattenkrig varje gång. Det var roligt, men det var då. Klart, kommer någon in och jävlas så är inte jag den som bangar att spruta lite vatten på den - så se upp! Men annars är det ofta rätt skönt att få gå där och pyssla själv. I sin egen värld. Både igår och idag har jag gått runt och småsjungit på myror i brallan låten, ni vet den som dem sjäng på nåt barnprogram förut. Hahaha stört men jag tror att det började när jag tänkte att alla verkar börja bli rastlösa av att bara ligga stilla här och att det var lite myror i brallan.


Besättningsbyte på gång

Amsterdams ankarplats nu, lite variation, lite andra båtar runt omkring oss, minst lika mycket dyningar som på den förra ankarplatsen. Mobiltäckningen minst lika obefintlig här. Egentligen så är det inget problem för vår telefon ombord fungerar helt okej men ibland är det ju inte dumt att kunna skicka iväg ett sms eller två till någon. För mobilräkningen är det dock mycket bra med täckning noll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0