Firrefisk, kärleksmums och ankring


Den här lilla 3 kilos laxen brottades jag med tidigare idag och den
var rätt vild och hal trots att den saknade huvud.

Laxen ska bli middag ikväll, det kanske ni redan har räknat ut :)

Om ett par timmar är vi framme vid Fawley (typ vid Southampton, dem lurade mig lite först) där vi ska lasta - på söndag. Så vi ska, åhhhh vad vi uppskattar det - inte, ankra. Tills på söndag alltså. Vilken annan gång hade 3 dagar till ankars varit toppen men nu vill vi mest spy på det och det är skrattretande är det blir så. Meeen man vet aldrig för liggedagarna börjar typ nu och dem kan ju ändra sig. Det har ju hänt förut, en, två, tre, hundra gånger typ. Tro inte på något förrän det är så är väl bra att gå efter när det gäller hamnarna, vissa värre än andra.

Fick en infall att baka efter frukosten så det blev kärleksmums/moccarutor, eller vad man kallar dem. Himla smidigt, sjukt gott och såna ingredienser som finns ombord och som jag vågar använda.
För en del saker börjar det minska oroväckande av, typ mjölk, juice (slut förutom tomatjuice som nästan igen vill ha), grönsaker, potatis, frukt. Frågar är hur man klarar sig på en halv säck potatis i en vecka för ja, innan det vågar jag inte räkna med att vi hinner få proviant. Vi har bestämt att ta det i Bremen, då kan vi få det från Wrist som kör ner det från Danmark åt oss och det mesta borde gå att få. En del rätt viktiga saker till midsommar.. Matjesill var tydligen viktigt, med gräddfil och gräslök, annars tror jag inte det var några uttryckliga önskemål men det kanske kommer.

Nu ska jag pallra mig ner till gymmet och träna en timma eller så, sen ska det ätas kakor, haha :)


Ehhhm, de nallade kanterna kan vara jag vid strax efter 11 när jag skar upp dem.. Farligt det där en halvtimma innan lunchen. Men jag åt bara ehhh typ 5 st så jag orkade lunch ändå - och dem är sjukt goda  (och kanterna brukar inte vara hälften så goda som dem riktiga)..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0