Godmorgon måndag

Vi har precis startat veckan här ombord med gröt och ägg till frukost. Jag som inte är någon frukostmänniska hemma, jag sitter mest och petar i den och är varken hungrig eller sugen, här äter jag frukost. Inte så lite heller om jag får säga det själv men jag märker verkligen hur mycket bättre jag mår och att jag får mer energi och håller mig mätt fram till lunch. En vanlig frukost för mig ombord ser ut ungefär såhär: Havregrynsgröt med ca 2 msk hackade blandade nötten + plus någon färsk frukt/ bär på. En macka, nybakat eller knäcke med 1/4 avokado + färsk frukt som blodgrape, melon, kiwi, äpple, brukar skära upp 3-4 olika frukter varje frukost. Lite grönsaker som paprika och tomat brukar också få följa med på tallriken och idag blev det ett kokt ägg med. Äter mig typ stoppmätt men på frukosten gör det ju inget.

Dagens förhoppning är att vi ska få en resa, fast får vi inte det så tar vi det med ro. Dock så hoppas jag att vi kan proviantera inom en vecka för annars kommer det att bli väldigt tråkig mat då grönsaker, frukt, potatis, havregryn och sånt som används hela tiden börjar sina lite. Men det löser sig och en resa borde de väl kunna skrapa fram. Annars önskar jag Themsen - Antwerpen (shopping, shopping, shopping). Hej kontoret, om ni läser så snäääääälla, haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0