Söndagmorgon

En ägg och bacon avklarad - 5 kvar. En del räknar sin tid ombord i ägg och bacon. Dvs hur många söndagar det är kvar, kanske något att ta efter?

Annars en lugn morgon ombord, avgång under natten plus att det är söndag gör att det inte är många tappra på frukosten utan de flesta sover gott ett par timmar till. En del dyningar som har gjort och gör att man sover lite extra gott. Skumt det där att man inte ser minsta tecken på rörelse på vattnet men båten gungar rätt bra ändå.

Jag är inte riktigt vän med dörrarna ombord, främst dem i min hytt. Jag är van vid dörrar som man trycker fast så att dem hakar i en grej och så sitter dem fast, så gör man inte med dörrarna här ombord. Och dem har inte nöjt sig med ett system, dörren in till min hytt ska haspas upp och går därför jättelätt så den har jag slagit i väggen ett antal ggr. Dörren till toan däremot sitter på någon slags fjäder så den är jättetrög. Kanske att jag fått kläm på att hålla isär dem tills jag åker hem, kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0