Fallkirk

Landgång idag på eftermiddagen, en mycket trevlig sådär där huvuduppdraget var att shoppa kuddar för båtens räkning. Drog med kapten, förstemaskinisten, en styrman, motormannen och en elev.

Staden för detta var Fallkirk, nära Edinburgh i Skottland. Båten ligger i Grangemouth som är en håla precis som så många andra ställen vi går till, en kvart med taxi som nu är dock överkomligt.

Fallkirk
Shoppinggata i Fallkirk

Raka vägen mot ett shoppingcenter blev det, gick med kapten och kollade i ett par affärer men sen sa han att han kunde gå ut och kolla lite själv om jag ville kolla i klädaffärerna. Klart jag ville! Fanns så mycket fint men av nån anledning så blev det inga kläder alls shoppade. Lite annat småplock, mer eller mindre nödvändigt men men.

Kapten hittade en kuddaffär men innan vi klarade av det så hittade vi alla en liten mysig pub där det blev ett glas vitt vin för min del och öl till övriga.


Vinglas Fallkirk
Mitt vinglas, fastnat lite för rött vin nu men det jag fick här var
riktigt gott.

Kuddar fick vi, närmare bestämt 18st och de skulle ju hem men det gick bra, vår elev som var kvar ombord gjorde en insats och tog hälften uppför landgången. Affären där vi handlade dem var underbar, så mycket fint. Fotade lite men det får ett eget inlägg senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0