Grangemouth

Framme i Grangemouth är vi som ska mönstra på, men inte båten...

Den ska komma in vid halv nio så vi hamna på ett hotell där vi fått mat och efterrätt, tog det mest för att fördriva tiden.  Gott var det men jag var väldigt mätt redan innan.

Tog det som en avslutning på mitt slappa och rätt onyttiga liv som jag får erkänna det varit ganska mycket hemma. Slappt då jag varit sjuk/förkyld större delen av tiden och vad det gäller maten så ja. Godis är gott haha.

Imorgon är det nya tag, bra mat på regelbundna tider och träningen ska igång igen, vet inte vad det blir dock, boxning kanske. Morgondagens problem.


Anton i Grangemouth förra törnen

Kommentarer
Postat av: Aurvandil

Då var det slut på fritiden då?

Ett sjömansordspråk lyder;

"Ombord är semester" och det är väl inte helt fel då man får sängen bäddad och hytten städad.

Men för din del så innebär det väl bara arbete och passa upp på andra sjöfarare.

Jag har flera veckor kvar hemmavid.

Var i Stockholm i går och fick min nya visering i passet. Nu får man lämna alla tio fingeravtrycken, det räcker inte med bara pekfingrarna.

Ha de så bra.

Postat av: Rebecca

Jepp nu är det full fart med jobb. Men oj vad förvvirrad jag kände mig imorse, som att jag var typ ny ombord, dock ordnade det upp sig under dan och det känns som man är inne i det igen.



Har för mig att jag också fick lämna för alla fingarna för knappt två år sen när jag var på ambassaden men är inte säker.

2008-06-27 @ 23:09:55
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0