Dagens roligaste

Eller skummaste..

Ja, hur som helst så får man se de mest skumma kombinationerna mat här..

Idag på lunchen blev jag en aning förvånad att någon hade tagit fram lingonsyltburken. För maten var ris med thaikyckling. Ehhm okej.

Alla får väl äta som de vill, men jag blir lika förvånad hur man kommer på alla kombinationer.

De jag sett här ombord är:

-Pannkakor med kaviar
-Dillkött med mango chutney
- Ris och thaikyckling med lingonsylt


Någon som går raka vägen ut i köket för att testa eller hur tycker ni att det låter?

Kommentarer
Postat av: Aurvandil

Jag hade en skeppskamrat som åt lingonsylt till allt. Precis allt, även ärsoppan. Det fanns inga gränser för användning av krösamoset.

Det är skoj att tänja på gränser.

Varför måste man blint följa kokboken?

Postat av: Blivande sjöman

Ha! det där är nästan i stil med att chokladsås till ålen, någonting som kocken på segelbåten Essexus gillade att servera.

Och lingonsylt! det kan ju vissa ha till allt, min ömma moder har det t.ex. på äppelkakan.

2008-10-01 @ 23:04:18
Postat av: Linda

Lillebror åt alltid ketchup till pannkakorna...

2008-10-02 @ 08:50:10
URL: http://lindabjorling.webblogg.se/
Postat av: Susanne

Jag tror jag vet vem som hämtade lingonsylt....

2008-10-02 @ 23:13:53
Postat av: Sjöpinglan

För några år sedan var jag i en Donsöbåt där de åt lingonsylt till ALLTING. (Enligt säkra källor gör de det fortfarande) På samma båt lade filippinarna torsdagspannkakorna I ärtsoppan, trots att de visste hur man "egentligen" skulle äta dem. Riset brukade de emellertid lägga på en tallrik bredvid.

2008-11-16 @ 16:24:22
Postat av: Rebecca

Sjöpinglan: Hmm undra om jag inte var på kurs med en av kockarna från den Donsöbåten.. Eller om de har flera haha för då fick jag höra om det.



Hmm filippinarna gör lite som de känner.. När jag seglade med ett par stycken så toppade de ägg och bacon på söndagarna med havregrynsgröt. Även då visste de hur det skulle ätas på vårt sätt.

2008-11-19 @ 11:35:25
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0