Hemma:)

Hemma, hemma, hemma och det känns så himla bra, såklart:)

Blev hämtade i tisdags em på båten, blev körda till Schiphol via immigration i Rotterdam. Tog över två timmar att ta sig den vägen. Sist jag åkte tog det knappt en timma men detta var mitt i rusningstrafik och den gången åkte vi väldigt tidigt på morgonen.

Smidig incheckning på flygplatsen, 1 person före oss i kön. Vi var redan bokade bredvid varann. Ekonomi extra stod det på våra biljetter och det insåg vi inte förrän vi hittade våra platser vad det innebar. Inte ens när vi hade läst stolsnumret på biljetterna hade det kopplat. Vi satt i buisness (hur stavas det?) och blev uppassade konstant. Ändå skillnaden mot om det vart buisness var att vi fick kall mat istället för varm. Tror det ändå var bland den bästa mat jag fått på ett flygplan. Men så flög vi SAS och det gör vi sällan annars.

Inte van på flyget att bli uppassad på det viset.. När vi skulle få nåt att dricka så fort vi lyft..

Flygvärdinnan: Vad vill ni ha och dricka?
Jag: Ehm ja..
Flygvärdinnan: Lite champagne kanske?
Jag: Eh nja, jag tar rött vin.
Flygvärdinnan: Okej, vill du ha något mer att dricka?
Jag: Nej tack, det är bra.
Flygvärdinnan: Vill du ha conjac eller baileys till kaffet sen?

Man vet inte riktigt hur man ska hantera det.. Dagstidningar fick alla när de kom ombord, väldigt trevligt och få dagens Aftonbladet/Expressen att läsa redan på väg hem. Efter vi fått vår dricka så kom de och erbjöd oss mer tidningar, inredningsmagasin, historietidningar osv.. Sedan kom maten och mer dricka erbjöds. Efter maten kaffe och så fick vi choklad osv..

De 1h och 45 min flygresan tog var inte tråkiga eller sega en sekund. Visst gick tiden inte superfort men vad gör det..

Lite mindre uppdatering nu när jag ska vara leeeedig bara och ta det lugnt. Men bilder har jag ju lovat och småsaker och skriva kommer jag på hela tiden så fortsätt titta in och kommentera. Tittar till bloggen så gott som varje dag även om den inte uppdateras.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hihi okej =)



Jaa wii är roligt =)



Har du fått min julklapp :D



man spelar wii varje dag nästan och när vi har wi fit plattan kan man göra aerobix, yoga, balansövningar osv =)

2009-01-09 @ 20:06:38
URL: http://tessan2008.blogspot.com/
Postat av: soffie

Trevlig blogg du har:O)

2009-01-10 @ 20:34:55
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Susanne

Önskar dig en skön ledighet hemma, alltid roligt att läsa din blogg om hur ni har det på båten.

2009-01-11 @ 13:34:59
Postat av: Rebecca

Susanne: Tack tack:) Det lovar jag att jag ska:) Snart får ni hem eran Adam också.

2009-01-11 @ 18:30:54
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0