Framme men till ankars


Dagens frukostbröd och vår trogna kompis här i Pembroke, måsen.

Grått och tråkigt väder - då vet vi att vi är i Pembroke, eller ja i alla fall i närheten, som nu, till ankars utanför. Vad som händer vet jag inte, bara att vi ankrade för 2 timmar sen, har inte orkat ta reda på det och ingen har sagt nåt heller så troligt är väl att vi inte vet.
Brödet till frukosten idag, valnötsbröd med rågsurdeg, bakades redan igår då det är lite bökigt med långa jäs- och gräddtider och det gjorde att morgonen blev extra lugn. Eller den hade varit om jag inte passat på att baka biscotti som jag pratade om igår. Dem står i ugnen nu och torkar. Farligt när jag skar dem precis innan frukost, en del gick lite sönder och småbitarna var väldigt goda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0