Framme på ankarplatsen utanför Amsterdam

Är på lite bätte humör idag, det var kanske ingen dum idé för igårkväll var jag en smula tjurig ett tag. Sömnbristen i kombination med allt annat vart lite för mycket..

Läget är som så att vi är framme i Amsterdam, ankrade - tills vidare. Ingenting att gå på alls, så det är bara att vänta och se. Jag är inställd på tisdag, allt tidigare är bonus, det är bäst så, annars blir det så jobbigt med allt velande hit och dit. Det är ju "bara" fyra dagar till tisdag. Dem kommer att gå fort (förösker jag intala mig själv och rätt fort kommer det att gå). Har ju en del att pyssla med och lördag och söndag är alltid bra dagar ombord. Sen är det måndag och då är det dags och packa och det är en skön känsla att få göra det, sen hyttstäd och sen är det nära.. Så det löser sig. Jag får ju trots allt betalt för alla dagar jag gör ombord och lika många dagar hemma sen, även om det är en rätt klen tröst när man vill hem att man i slutändan kommer få lite mer betalt..

Lyckades få kapten att öppna slabben (han var inte så svårövertalad - men ändå) så nu har jag laddat med popcorn och lite pingvislakrits så att jag ska klara mig till avmönstring. Man får göra det bästa av situationen helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0