Vi har långt gående planer, för att vara vi..

Vad ska man säga annat än att det ser bra ut för avmönstring i mitten av nästa vecka, och hur ofta kan man göra det en vecka i förväg - aldrig typ. Men det gör det nu, jag vet jag vet jag vet, man ska aldrig ta ut något i förskott men vi är glada för det lilla ändå. För vad sägs om att nästa resa (efter Finnart - Belfast) är Milford Haven - ARA och lossningen i ARA ligger perfekt med avmönstringsdags för oss. Vilken av hamnarna lär visa sig men jag tippar Rotterdam som favorit före Amsterdam och sist Antwerpen. Vilken dag vet man ju heller aldrig med +/- 1 dag är som om man fick åka hem rätt dag, så det ser ljust ut. Men det kan ju hända saker, som vanligt, men ändå.. Håll tummarna är ni snälla.
Vi har bestämt oss att i och med att den resan är klar inte proviantera i Belfast utan spara det till Milford Haven där vi tror oss kunna få bättre grejer. Vi får leva utan färsk mjölk och vanlig ost på mackorna som är slut. Finns typ räkost, skinkost och champinjonost plus kaviar som jag tror alla klarar sig men vi lär nog få höra att det inte finns någon ost.. Det som är bra med att vi inte ska få provianten i Belfast är att det öppnar ännu mer för en landgång när man inte behöver hänga ombord för att ta emot den. Men vi får se, som alltid.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Spännand det låter att vara på båt och åka omkring=) Ska hålla tummarna att allt går bra!



tack för din kommentar!

2010-07-07 @ 21:54:50
URL: http://frusofie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0