Godmorgon och gårdagens delfiner

Godmorgon, piggare än piggast är hon som skriver här nu, som vanligt den här tiden på morgonen. Tio i sex är klockan här eftersom vi går på engelsk tid sedan igår natt. Och kors i taket, pigg är jag faktiskt, trots att jag bara varot vaken tjugo minuter och hade svårt att sova igårkväll så att klockan kanske drog iväg mot halv tolv, tolv innan jag somnade.

När jag satt och pratade i telefon så såg jag delfiner, första gången för dagen. Trodde att det var nåt annat för dem var så små och några andra hade pratat om att de ha de sett typ valhajar (som ine var det och som hade ett namnet men ett konstigt sådant som inte jag kommer ihåg). Sen blev det lite lördagsgodis och slappande fram till strax efter åtta då jag gick upp på bryggan och sa att jag hade sett delfiner och då var inte det som dem sett så mycket att skryta om och dem var avundsjuka. Satt och pratade om vilka coola djur delfiner är och tror ni inte dem kommer tillbaka. Jooo till allas glädje så kommer dem igen och hoppar bredvid båten och simmar sen fram framför och hoppar framför bulben. Så vi rusar fram på backen och tittar på dem genom hålen (ankarklysen?) där framme en stund tills dem försvinner bort men kvällen är mer än räddad. Styrman på bryggan som inte fick följa med passar på att tuta i tyfonen precis som vi påvägen fram förutspådde men vi hoppar förstås högt trots att vi förstod det skulle komma. Eleven sa efteråt att han aldrig mer kommer tuta för att retas med måsarna när han nu visste vilket ljud den ger.. Inte okej. Väl uppe på bryggan igen så kom delfinerna tillbaka och hoppade på andra sidan av båten och även om man inte kan se dem nog så var det en bra kväll på bryggan.

Nu ska jag sätta fart med ägg och bacon så får vi se hur många som är vakna och vill ha det :) Dagen bjuder på jobb och eftermiddan kommer med stor sannorlikhet spenderas på Distributors soldäck (5*3meter men det räcker bra åt mig haha) och träningen prioriteras bort till ikväll eller en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0