Ankring

Ibland finns inget bättre än att få ligga till ankars ett par dagar medans det andra gånger är en pina att bara ligga i ett par timmar och vänta.

Ankarplats
Med Bro Anton på ankarplats utanför Rotterdam 20/10 - 07.

Nu har vi lagt oss för ankars utanför Tees i England. Vi hade lite tävling med en annan båt upp som vi förlorade inte helt oväntat och de fick gå till kaj före oss. Låter dock som vi ska få gå in vid 02 inatt och det är sådär poppis med tanke på att det innebär nattjobb för samtliga utom mig, kocken och andremaskinisten som är jourfri. Trött besättning imorrn och dålig uppslutning till frukosten är att räkna med men det är som det är.

Halvtråkigt grått väder, kom en del hagel för nån timma sen. Verkar vara standard här i England med hagel, vet inte hur många gånger det haglat bara på den veckan jag vart ombord nu, kanske 5 ggr... Jag önskar mig sol, 25 grader varmt och en pool ombord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0