Braefoot Bay / Dalgety Bay

Gick iland precis som planerat efter lunch. Hörde mig för lite med gubben som körde mig till gaten och fick en beskrivning hur jag skulle gå för att komma till den andra byn, Dalgety Bay.

Lät som det skulle finnas mer affärer där. 50 minuters promenad senare trodde jag det var ett skämt, det jag hittade var en kiosk, pizzeria, firsör och mäklare, inget mer. Sen förklarade samma gubbe som körde mig tillbaka att jag skulle gått längre ändå. Det hade jag kanske gjort, om jag hade haft mer tid.

9 km och 1 timma och 40 min senare tillbaka ombord, klockrent med stegräknare i mobilen som själv räknar om sträckan man går. Lite halvseg i benen och nöjd med mig själv. Massa motion utan att det kändes minsta jobbigt under tiden.


Dalgety Bay
Välkommen till Dalgety Bay, får nog klassas som håla på det lilla jag såg


Dalgety Bay utsikt
Fast kanske ändå rätt trevligt att bo här, ehm ja kanske tre fina sommarveckor om
året, annars regn, regn och blåst.



Skylt Braefoot Bay
Ja vad säger man, nästan hemma igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0