Brandlarm av kuddkrig

Otroligt men sant, brandlarmet i min hytt som reagerar på rök löste ut vid 23 igår kväll, efter att ha fått en liten smäll av en kudde.

När larmet gick så var det skarpt, fattade ingenting så det var bara att hoppa i overall, skor och på med hjälm och ut till brandstationen på däck 2. Där ute så säger det är det larmar på däck 3 där jag bor men chiefen hittar inget. Efter typ 10 min och larmet kommer en andra gång så hittar han att det är i min hytt. Parfym säger de andra ute vid mig, hade bara ingen parfym framme eller så så det verkade skumt och det klarar allt sånt annars.

Då kommer jag på det. Hade nyss fått ombord min väska efter att allt bagage varit på rymmen i 5 dagar och höll på att packa upp när vår andremaskinist kommer in och säger något som får mig att slänga en kudde på honom. Han försöker kasta tillbaka och träffar då brandlarmet i taket men inget mer med det. Ett par minuter senare går larmet...

- Anledning - Kudden fick det damm som samlats på larmet att virvla runt och då trodde larmet det var rök.

- Konsekvenser - Vi fick ropa till land att det larmade, och sen blåsa av en eventuell förstärkning från land om det hade brunnit.

Idag kom en säkerhetsansvarig från land och skulle reda ut vad som hade hänt, visst hade kapten kunnat säga att det var ett falsklarm för det var det men istället säger han att det finns ungdomar ombord som hade "pillowwar", ehm kuddkrig. Han fick sig ett gott skratt och något att berätta för kajgubbarna och vi fick lugn och ro igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0