Gungeligung

Det slår inte inte fel, när vi ska äta så börjar det gunga. 16.15 idag kom det som på beställning. Höll på att vika servetter till middan och då kommer rullningarna så jag väntade på en krash... Hade ju redan olivolja och salladsdressing framme men det stod upp som tur var. Sådär skoj att vika servetterna och samtidgt försöka hålla i sig lite. Lugnade sig lite en halvtimma men så fort jag satt fram vattnet på borden så var det kört igen,bara att jaga vattenflaskor och få ner dem i kryddställen på borden så kunde man andas ut för den gången.

Inte riktigt läge sen och sätta sig ner och äta efterrätt utan mer att försöka få undan så mycket. Inte sjösurrat något alls, brukar blir förvarnade om dålig väder för det händer att allt måste surras, stolar knyts fast och det som måste vara får stå på slingerduk.

Dåligt väder 1
Vi blir omkörda av en containerbåt i rikitgt dåligt väder vid ett annat tillfälle.

Vi klarade dock middagen utan olyckor och nu är det skapligt lugnt igen, kommer lite sjö men det är nog bara bra att somna till. Trött kan jag inte neka till att jag är, så tungt att dra sig upp imorse, tog nog 4 signaler att fatta att de var telefonen som ringde. Tur att det var styrman som ringde och babblade en massa som vanligt så jag fick vakna till lite.

Kvällen har vi fördrivit med en timma nere i bastun, och sen har jag bara suttit och snackat med min hyttgranne som tyvärr lämnar oss för den här gången imorgon.

Godnatt och på återseende imorgon:)

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är bara fantasi och inspiration rakt av =)

2008-04-20 @ 08:22:38
URL: http://catwalkqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0