Nere i lasttanken...

Aldrig fått chansen innan att klätta ner i våra lasttankar som så mycket kretsar runt. Tänker båten går ju för lasten och lasten är i tankarna. 5:an styrbord skulle jag alltså klättra de 11 meterna rakt ner i. Kallt, mörkt och det luktade kemikalier är väl ungefär att beskriva det. Blivit av med min höjdrädsla men en lite släng av den kom tillbaka för ett ögonblick men sånt är till för att utmanas när man har situationen under kontroll tycker jag. Sprang runt lite och kollade i största allmänhet på däck efteråt och testade och krypa genom de hål som finns mella olika sektioner eller vad man ska säga på däck. En stor labyrint och hinderbana i ett är det och man känner sig inte sig så smidig i overall, klumpiga skyddskor och hjälm men det var skoj ändå att ha sett. Brukar försöka ta chansen och vara med på allt jag kan och får för att veta vad de pratar om och så.

Får tillägga att trots att vi har så farliga laster i så är tanken väl rengjord innan vi går ner och den som går först har gasmätare som reagerar på mista lilla.

Tankdäck från bryggan 080414
Tankdäck ikväll, ankarplats utanför Grangemouth, Skottland

Får ju inte fota på däck pga säkerheten dvs i detta fallet explotionsrisken och speciellt inte i tanken även om den är spolad och fläktad så de blider som blev är tagna från bryggan.

Akter ut 080414
Akter ut från bryggan, skorsten t.h. rakt fram frifallslivbåten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0