Noll koll på läget

Gick in till kaj i Immingham imorse, närmare bestämt förtöjde vi 06.30 imorse. Fanns då en kock ombord som kommit upp 06.45 hade noll koll på läget verkligen. Följade ordväxling mellan honom och mig 07.00:

Kocken: Det var ju det jag sa igår.

Jag:  Vad?

Kocken: Ja att vi inte skulle gå in halv sex imorse, vilket skitsnack.

Jag: Ehm, vi ligger till kaj nu. Vi förtöljde för en halvtimma sen så det stämde precis det som var sagt.

Kocken går och kollar ut genom ventilen i byssan och ser då att det stämmer. Till hans försvar kan man ju säga att vi inte hade börjat lossa då så det var tyst precis som om vi skulle legat kvar på ankarplatsen. Att vi låg med babordsidan till kaj och att man genom ventilerna i byssan såg kajen kanske vi inte ska prata om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0