Önsketänkande

Händer ju ibland att det spekuleras i vår nästa resa... Eller resan efter det om vi redan vet.

Vi har en stor Europakarta i ena dagrummet och till den finns en magnet som sitter där vi är. Mycket bra om man vaknar och känner sig alldeles förvirrad eller råkar slå huvudet i något och behöver friska upp minnet.

Det är i kartan vårt önsketänkande kommer in... Lite då och då hamnar magneten där vi vill vara och inte där vi är.

Karta Rotterdam
Dagens exempel, vi befinner oss på ankarplats utanför Rotterdam...


Karta Sardinien
Men jag skulle tycka det var trevligt om vi istället låg utanför Sardinien.

Kontoret? Kan ni fixa? Snäääälla...

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag minns alla gånger när vi ombord gick i väntans tider... jävligaste blåsningen var nog när vi var lovade en passage genom Panamakanalen och planerna sedan ändrades med 12 timmars varsel!

2008-04-28 @ 21:01:16
URL: http://lindabjorling.webblogg.se
Postat av: Kalle The KungKalle The Kung

Go for it Becca. Ska försöka läsa allt du skriver....

2008-04-28 @ 21:40:52
Postat av: Rebecca

Härligt Kalle:) Redan tomt efter dig här ombord...
Ha en bra ledighet och lycka till imorgon:)

2008-04-28 @ 22:14:44
URL: http://rebeccaskog.blogg.se
Postat av: Linda

Hej igen Rebecca... nej jag har inga systrar som varit på sjön. Bara en gammal grinig farfar har varit till sjöss, han höll på att få ett slaganfall när han fick veta vilken bana jag valde efter gymnasiet! Ha det gott!

2008-04-30 @ 10:52:44
URL: http://lindabjorling.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0