Rotterdam

Rotterdam grannbåten
Vår utsikt på babordssidan, cisterner och ett par båtar vid nästa kaj.


Rotterdam cisternern
Utsikten styrbord akterut, fler cisterner.


En lång dag avklarad nu, lite tufft att vakna halv sex imorse och veta allt jobb som skulle göras men inte när. Blir alltid så när vi ska få proviant och det är avlösningar, ett stort kaos som slutar i stress och mer stress. Tror inte jag glömt nåt ändå som tur är idag.

Rotterdam som hamn är stor stor, kommer inte ihåg hur många mil kajplats men det är mycket. Europas största hamn om jag inte är fel ute. Oftast välordnat och bra så beställer ofta grejer från skeppshandlare både till oss (mat) och till maskin (reservdelar och bunkerolja osv).

Som stad så är den okej, inte en favorit men får jag chansen så går jag gärna iland för lite shopping eller bara komma bort ett tag. Bra också att det finns svenska sjömanskyrkan här som gärna kör oss och det är så mycket smidigare än att ta taxi.



Nu funderar jag på att gå ut i solen på däck en stund, längtat efter det hela dagen och försökte vara ute så mycket det bara gick när provianten kom. Hade vi varit i sjön så hade datorn fått följa med ut för kors i taket så funkar internet där ute men nu finns det regler som säger att ingen elektronik på däck så då är jag duktig och följer det. Tråkigt om vi skulle sprängas eller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0