Tees

Framme i Tees, lite tidigare ankomst inatt än planerat tror jag. Men det är bra för alla de som fick jobba, söndag så alla utom vakterna, jag och kocken är lediga så det finns en chans för dem att sova ut lite.

Tees från hytten 080413
Delar av hamnen i Tees, England från min hytt. Ehm ja ibland så är
ju det vi ser underbart men oftast ser hamnarna så här tråkiga ut.


Lyckades vara upp till 24 inatt trots att jag var trött och hade sagt att jag skulle sova ungefär 22 men inte det. Toktrött imorse när matrosen ringde och väckte 5.30

Precis börjat lossa så vi ska ligga hela dagen minst men landgång känns inte riktigt som det drar. Tror att jag ska iland med kapten i nästa hamn som är Grangemouth och handla en del saker till båten men vi får se vad som händer med allt.

Dagen idag med jobb blir att fixa klart i vårt ena dagrum som är under storstädning, slängt ut mattor och typ allt och röjt bland filmer osv, annars ska ju söndagen vara lugn eller i alla fall är det mindre måsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0