Brasskaos

Dagen började inte bra.. Rullat lite på morgonsidan och ibland, bland annat inatt så har det stört min sömn jättemycket. Går upp när jag tror klockan är halv 6, gör mig klar för att jobba och går ner strax före 6, trodde jag. På väg ner så ser jag brasslapparna men reflekterar inte så mycket över det. Kommer ner i mässen och ser att klockan är 5. Kul, jättekul, inte. Kändes ju inte så värt att börja jobba, men samtidigt inte heller att somna igen. Tänkte att jag skulle läsa lite, den första boken, nää. Bytte bok, nää, inte den heller. Fick bli sova lite ändå.

Anledningen att jag missade att vi skulle brassa en timma bakåt var att vi trots allt fick lasten Pembroke - Dublin. Så nu går vi mot Pembroke, allas vår ickeälsklingshamn för ankra runt midnatt och ev gå in runt lunch. Låter bra, inte för att sista ordet är sagt men de har inte hotat med vad jag är rädd för... 10 dagars ankring. Brasset blev bestämt först när vår nya kapten kom ombord vid midnatt. Inte bara jag som missade. Det är sånt som händer.

Resten av dagen har det hela tiden blivit bättre. Börjat pyssla med småsaker inför avmönstringen som bara är 5 dagar bort. Eller 7 aug är det sagt men det går sällan som det ska här. Så 6-8 aug är väl nåt man får räkna med.


En annan morgon som var bättre än dagens..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0