Båten är färdig..

Båten är klar:)

Efter rätt mycket jobb i och för sig men vi har haft och kul och är nöjda så är vår pepparkaksbåt äntligen klar. Modell, bak och nu ihopbyggnad. Med stort intresse så följde de flesta byggandet av båten men mestadels utan att lägga sig i. Det mesta var redan rätt genomtänkt. Allt är ätbart och ja, vi får se om den äts upp senare eller vad som händer.


Vi byggde med kex som spant. Man tar vad man har..


Lite fick monteras var för sig och sedan lyftas på


Klart att det ska stå vad båten heter och vart den kommer ifrån


Fäääääärdig:)


På plats i "hamnen" där den ligger tills vidare. Kapten är såklart på plats på bryggan och vinkar..

Om någon annan känner för att anta utmaningen så skulle jag ju gärna se fler pepparkaksbåtar.. Nån ledig kväll måste ni ju ha ombord på andra båtar som läser. Eller nån hemma som byggt nåt fint/ kul. Maila bilden till mig på [email protected] eller lämna en länk här för jag och säkert fler vill ju se.

Måste tillägga att om någon hemma (från besättningen) läser att vi haft en bakkväll så är det inte istället för den som var planerad senare. Ingen oro, den blir också av men närmare jul, efter lite besättningsbyten och då är fokus på julgodis.

Kommentarer
Postat av: victoria

den blev ju jättefin =D

2008-12-12 @ 23:58:40
Postat av: Rolfi

Det var orginellt och riktigt kul, ingen gammal tradition till sjöss eller?

2008-12-13 @ 00:56:52
Postat av: Annelie

Va skojj, att bygga en pepparkaks-båt på en fartyg... :o))

Din idé eller..??

Vad jobbar du med på denna båt..??

Tufft att ge sig ut till havs, skulle jag nog aldrig klara.

Dels så är jag inte såååå förtjust i vatten och blåser det lite mer(behöver alltså inte vara speciellt mycket) så blir jag yr..:o(



Trevlig 3:e advent i morgon.. // Annelie



PS. Är du hemma och firar julen, eller ligger ni i nån annan hamn då..?? DS.

2008-12-13 @ 08:21:33
Postat av: Rebecca

Victoria: Taaack lillasyster:)



Rolfi: Nej ingen tradition vad jag vet. När det gäller sånt här pysslande så behövs det nog nån som driver det lite. Inget som bara blir av.



Annelie: Ja det var väl min idé att bygga den, så jag tog med deg och fick sedan hjälp hela vägen med byggandet:)



Jag jobbar som mässman. Har inga större problem med dåligt väder förutom att det stör på nätterna och man blir allmänt sliten.



Nej jag ska fira jul och nyår på båten och sedan åka hem. Men med den goa besättningen som är ombord plus en del som kommer under nästa vecka så kommer det att bli trevligt är jag övertygad om:)

2008-12-13 @ 14:17:27
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/
Postat av: Therese

vilken snygg båt du har gjort =)

2008-12-13 @ 18:38:24
URL: http://tessan2008.blogspot.com
Postat av: Pialotta

Ser man på.. så duktig du är.. jag har gjort pepparkakshus.. det är allt inte båtar;-) Tar sin tid det där, men så skoj det är:-)

2008-12-14 @ 20:27:02
URL: http://kakomaten.blogg.se/
Postat av: Vicki

Riktigt snyggt och bra jobbat! resultatet blev ju superbra.

2008-12-17 @ 00:25:55
URL: http://vickipalmgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0