Lördag

En riktigt trevlig och god middag är avklarad. Entrecote med pommes, rött vin till och så creme brule och ostbricka till efterrätt. Jag gillar lördagar i sjön. Som gjort för detta. God mat, duka lite fint och vin. Och även om stämingen är bra i vanliga fall så höjs den lite extra med.

Vi hade övning på em också. Nödstyrning som jag aldrig hade gjort innan så jag passade på att testa. Jag gillar och prova saker ombord när jag får. Både sånt som är relevant för mig och inte. Av den enkla anledningen att jag gärna lär mig nya saker och vill kunna hänga med ombord även om det inte är min avdelning. Gick väl sådär, inte så lätt men nu vet jag hur det funkar och det var väl det som var meningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0