Måndag

Kvar på ankarplatsen utan nåt besked om när vi får gå in. Eller ja jo agenten har tydligen sagt att vi ska få gå in "nångång". Tack men det hade vi nog räknat ut själva. Men det känns bra att ligga här. Från att jag från början tyckte det var jättejobbigt att ligga till ankars så är det kanon nu. Förut tyckte jag allt gick så segt då. Nu är det bara skönt att få lugn och ro. Att alla får det.

Igår kändes det bra att det var måndag, ny vecka idag. Hur ofta känner man att det är positivt med måndag, en hel ny vecka.. Såklart är det för att det här är en bra vecka. Det känns lite som om jag ska få mönstra av. Fast det är 2,5 vecka kvar. Det ska bli trevligt att få hit min kille och det är snart jul. Klart blandade känslor att vara borta då men det kommer bli kul. Så mycket på gång ombord och tiden kommer gå fort.

Jag har sagt att det är ok för mig att vi ligger kvar här tills den 3 januari eller så. För då ska jag hem haha. Men skämt åsido så vore det inte fel med en längre ankarliggare i "julfirande" syfte. För ärligt.. Hur kul är det med ankomst mitt i julbordet? Tyvärr styr vi ju inte sånt så vi får leva med att vi än så länge inte vet  hur det blir och när vi vet anpassa oss efter det.

Men om vi får ligga här över jul/nyår så kan väl nån snäll ordna så vi får ut provianten för jag vill ha godis ju..

Kommentarer
Postat av: Mikaela

haha okej, min sambo älskar båtar i alla slags former. tycker det är coolt att jobba på en båt, skulle jag också vilja göra om jag inte skulle längtat hem så fort jag ställde mig på en båt haha..

2008-12-15 @ 19:04:47
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0