Modellen


Blivande pepparkaksbåt

Vi har gjort en modell till vår pepparkaksbåt ikväll. Gick ganska lätt ändå, troligvis eftersom jag fick hjälp av andremaskinisten med grundidéen. Sen byggde jag kobryggan och bygget. Får se vilken kväll det blir av att göra den på riktigt. De flesta verkar positiva även om de muttrar "vilket meck.."

Annars har dagen flytit på snabbt. Massa saker som hänt hela tiden på ett positivt sätt. Provianten dök upp så fort vi var fastknutna och allt vi beställt kom och såg bra ut. Sen kom 3 nygamla som skulle mönstra på. Jungman och överstyrman som gjort en törn var innan samt en däckelev som går sist året på gymnasiet som var här för två år sen eller så (dvs före min tid). Så nu är vi 15 st ombord.

Mycket troligt att vi får avgång härifrån redan inatt för det går fort. Nästa hamn är Wilhemshaven i Tyskland.

Kommentarer
Postat av: Marias Kakburk

Då passa ju den här tävlingen perfekt:)



Ha det så bra!

Postat av: victoria

ja tror du fixar de där lysande syster:) du brukar vara påhittig när de gäller sånt:P

2008-12-08 @ 22:15:16
Postat av: Kapten

Aaaaghhh, ni har ju skurit i "mitt" bord era......!!!!

2008-12-10 @ 14:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0