Ändrade planer

Såklart går ingenting som det var planerat. Vi kom ju till slut iväg och började mäta vid 10 men så vid lunch så går nåt som har att göra med propelleraxeln sönder (jag och komma ihåg krångliga grejer i maskin = går inte). Så det var bara att vända eftersom vi tog in en del vatten. Ingen akut fara för att sjunka eller så men inte bra ändå.

Nu ligger vi till kaj, fråga mig bara inte vart... På middagen så pratade de om att gå tillbaka till Rosenvik mitt inne i Sthlm där vi kom ifrån men vi är inte där nu. Måste få tag i ett varv där vi kan få en torrdocka snabbt. Muskö var på tal och det skulle vara coolt för det är ju militärt och de har dockor inne i berget... Låter ju helt sjukt men så ska det vara. Besked skulle nog komma imorgon bitti. Det enda jag ser nu är att vi har en ubåt bredvid oss.

Sovdags för länge sen men vi har telefonkontakt igen så jag fastnade där. Man får passa på när tillfälle ges för vem vet om vi blir ute till sjöss till avmönstringen när vi lagat det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0