Ute och åker annan båt

Eftermiddagen blev väl inte som planerat med jobb direkt efter fikat. Istället kom andrestyrman Rikard inrusande och sa att överstyrman hade ett uppdrag till mig som inte gick och tacka nej till. Låg rätt bra till med maten så jag fick order om att gå och ta på mig en tröja och våra arbetsflytvästar som finns i varje hytt.



Anledningen var den här båten, Plåtniklas heter den. Vi skulle ut och testköra, ehm leka lite med den. Blev en timmas tur inne vid Stadsgårdskajen, bort till gästhamnen bredvid där vi ligger, till Hammarby sjöstad och sist Nacka Strand. Rikitgt skoj var det, roligast såklart när vi skulle testa maxfarten.


Inuti båten


Viking Cinderella kom också in när vi var på väg ut


Hej då så länge vår lilla båt


Här är stoleksskillnaden lite tydligare


Polishelikoptern landade på sin platta på kajen bredvid vår när vi åt middag

Kommentarer
Postat av: IggePopp

Tack för din kommentar!

Vad fint du har fått det. Det verkar som om ni är en liten familj ju!

Behöver dom inte en riktig chief där? En så´n där Dieseldaddy du vet.

Helikopter, det var min dröm en gång i tiden, att bli helikopeter-roterare. Åtmistone få pilla på dom. Jag fick en helikopter, en liten en, i julklapp med vajer och en vev. Jag vevade, rotorn snurrade och helikoptern lyfte. Gissa vart den hamnade? Jo rätt in under julgranen och på den tiden var det glaskulor. Sen var det fädigflyget för min del. Brorsan skulle prova sen och resultatet blev detsamma, en massa kulor gick i kras. Sen landade den helikoptern för gott!

Det är det enda jag inte flygit i så är det helikopter. Bara vevat runt rotorn. Skall du prova att flyga med poliserna?

Vi kommer till kaj i morgon sent på eftermiddagen eller kvällen till Antwerpen och då blir jag kanske avlöst. Vi har lite problem med maskineriet så det kanske kommer ned killar från MAN B&W för att programmera om en ABB PLC. Det blir skoj. Snacka om High Tech. Ingen vet varför det inte fungerar, inte ens dom som kan det, och här gör det inte det!?!

Det var bättre förr. Eller?

Ha det bra och ge dom riktigt stark Chili Con Carne.

Det håller värmen när det blåser ute.

2008-06-12 @ 00:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0